توكلی خبر داد؛

امکان تماس آسان با اورژانس 115 برای ناشنوایان

امکان تماس آسان با اورژانس 115 برای ناشنوایان به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران، از فراهم شدن امکان تماس معلولان و ناشنوایان با تلفن ۱۱۵ اطلاع داد.


به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از مهر، محمد اسماعیل توکلی، در نشست خبری با مبحث بیان دستاوردهای حوزه سلامت بمناسبت دهه فجر، اظهار داشت: در اوایل انقلاب اسلامی، اورژانس تهران، مبدا نخستین ها در سرتاسر کشور بوده، چونکه اورژانس تهران در ابتدا با ۲۰ دستگاه آمبولانس در تهران تشکیل شده و در سایر استان ها هم تسری پیدا کرد. وی ادامه داد: همچنین، نخستین موتورلانس، نخستین مرکز فرماندهی، نخستین اتوبوس آمبولانس و سایر امکانات هم از تهران فعالیت خویش را شروع کرده و به مرور در سرتاسر کشور گسترش پیدا کرد. رئیس مرکز اورژانس استان تهران افزود: همچنین، در اجرای طرح ۲۴۷ (خدمت رسانی در مواقع بروز سکته های حاد قلبی)، استان تهران پیشگام است. وی اظهار داشت: بزودی در استان تهران در زمینه طرح ۷۲۴ یک نوآوری داشته و به عرصه ترومبکتومی ورود خواهیم کرد که معلولیت ها و صدمه های ناشی از سکته مغزی را کاهش داده و به درمان بهتر این عزیزان کمک می شود. توکلی اضافه کرد: در مرکز فرماندهی و اعزام و راهبری عملیات اورژانس استان تهران زیرساخت هایی برای معلولین و ناشنوایان فراهم شده تا بتوانند به سادگی با ۱۱۵ تماس گیرند. بزودی برای افراد اوتیسم هم این اقدام صورت می گیرد. برای مصدومان ترافیکی و حوادث انبوه هم تدابیری انجام شده که بزودی اعلام خواهیم کرد. وی تصریح کرد: هم اکنون در سطح تهران ۲۹۵ پایگاه اورژانس فعالیت دارد که هنوز با استانداردهای اعلام شده از جانب وزارت بهداشت، اندکی فاصله دارد.

توکلی اظهار داشت: هم اکنون ۵۶۰ دستگاه آمبولانس و ۲۶۰ دستگاه موتورلانس در سطح تهران فعالیت دارد. رئیس مرکز اورژانس استان تهران کرد: زمان رسیدن موتورلانس در محل حادثه سه دقیقه و زمان رسیدن آمبولانس هم بیشتر از یک دقیقه کاهش پیدا کرده است. در مطالعه ای که سال قبل صورت گرفت، نشان داده است که در کلانشهرها برای کاهش هر یک دقیقه زمان رسیدن به محل حادثه، دست کم باید ۲۰ پایگاه افتتاح شود. وی در مورد تماس با اورژانس، خاطرنشان کرد: در خلال سال ۱۴۰۱، میزان تماس ها ۳۹ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش یافت. توکلی افزود: در ۹ ماهه اخیر دو میلیون و ۷۳۰ هزار تماس با مرکز فوریت های ۱۱۵ تهران صورت گرفته که به ۹۶۵ هزار مأموریت منجر گردیده است. روزانه در تهران ۱۱ هزار تماس داریم که به ۳۵۰۰ مأموریت ختم می شود. از کل تماس ها با اورژانس هم ۱۵۳ هزار تماس در رابطه با حوادث ترافیکی است.

وی ادامه داد: تلاش و تلاش کادر اورژانس بر اینست که با کاهش زمان رسیدن به محل حادثه، به کاستن استرس مردم و کاهش خطرات بیماری ها کمک کنند. رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به اینکه بیشتر از ۹۳ درصد مردم از عملکرد اورژانس رضایت دارند، اظهار داشت: در این زمان کاهش ۱۰ درصدی شکایات مردمی را هم داشتیم.

توکلی در مورد اقدامات اورژانس در دهه فجر هم خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا چند پروژه بزرگ در دهه فجر به بهره برداری برسد که شامل نخستین ستاد معاونت آموزش، پژوهش و اعتباربخشی اورژانس کشور در شرق استان تهران، ساختمان ستاد فرماندهی کلان در غرب استان، مرکز پیام در شمال شرق تهران و چند پایگاه است. وی در مورد جزئیات طرح ۲۴۷ اظهار نمود: چهارمین عامل مرگ و میر در کشور بیماری های قلبی عروقی است. بنابراین، سازمان اورژانس با تشکیل دیسپچ تخصصی قلب در ساختمان مرکزی اعزام و راهبری و تأمین تجهیزات مورد نیاز تخصصی برای گرفتن نوار قلبی بیمار توسط تکنیسین و فرستادن آن برای متخصص قلب و صادر شدن دستورات لازم، امکانی را فراهم نموده تا بیمار بدون پیمودن روند عادی، فورا وارد بخش قلب شود؛ به این ترتیب، عوارض ناشی از عروق قلبی به حداقل ممکن کاسته می شود. توکلی افزود: روزانه به صورت میانگین ۱۰ مورد بیمار با عارضه قلبی گزارش می شود و در ماه حدوداً ۳۰۰ مورد قلبی داریم که رقم قابل توجهی بوده و طرح ۲۴۷ از این بابت اهمیت زیادی دارد. رئیس مرکز اورژانس استان تهران ضمن اشاره به این که نخستین آمبولانس دوستدار کودک را راه اندازی خواهیم کرد، افزود: گاهی کودکان از مراکز درمانی و آمبولانس ها ترس دارند و بنابراین یک آمبولانس با یک فضای متفاوت با آمبولانس های دیگر و در فضایی شبیه به مهدکودک، رونمایی می شود. وی در رابطه با برنامه اورژانس استان تهران برای کاهش ساعات شیفت پرسنل عملیاتی اورژانس اظهار داشت: در جهت کاهش ساعت کاری همکاران، قانون ارتقای بهره وری مطرح است که در آن تاکید شده که همکاران اورژانس ۱۲ ساعته شیفت بدهند؛ در کلانشهر تهران شیفت ۲۴ ساعته طاقت فرسا است چونکه مأموریت ها زیاد است. ما تلاش داریم که در صورت امکان، بدون صدمه به خدمت رسانی، تلاش نماییم به صورت آزمایشی در یکی از نواحی کلانشهر تهران، شیفت ها را به صورت ۱۲ ساعته دربیاوریم و در صورت اثبات اثربخشی، این کاهش ساعت شیفت را به کل کلانشهر تهران تسری بدهیم. تلاش داریم شیفت های ۱۲ ساعته را در تهران اجرا نماییم که همکاران عملیاتی گرفتار خستگی نشوند تا این خستگی در خدمت رسانی به مددجویان اثر منفی نگذارد.


منبع:

1402/11/18
08:05:16
5.0 / 5
281
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماری , دام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک