2220 میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ گردید

2220 میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ گردید خرید و فروش حیوان خانگی: ارومیه- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به مصوبه جدید دولت در مورد احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: 2 هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای اجرای طرح های احیای این دریاچه توسط سازمان برنامه و بودجه به این استان ابلاغ گردید.


ناصر حضرتی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از افرادی كه بدون اطلاع از روند مصوبه های هیات دولت در مورد اعتبار احیای دریاچه ارومیه ابهام آفرینی می كنند، اضافه كرد: این اعتبار ابلاغی تنها بخشی از اعتبار مصوب هیات دولت می باشد چونكه بودجه احیای دریاچه علاوه بر آذربایجان غربی به وزارتخانه های عامل همچون جهاد كشاورزی، نیرو، سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها و همینطور به استان های آذربایجان شرقی و كردستان هم اختصاص می یابد.
وی افزود: لایروبی رودخانه ها، تكمیل و تجهیز شبكه های اندازه گیری آب های سطحی، راه اندازی خطوط انتقال پساب تصفیه خانه ها، تهیه نقشه های كاداستر اراضی و دیگر پروژه های در رابطه با این اعتبار اجرایی می گردد.
وی میزان كل اعتبار ابلاغی به پروژه های احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از سال 1393 تا 1396 را 10 هزار و 552 میلیارد ریال اعلام نمود و افزود: 31 درصد این رقم با عنایت به وضعیت مالی كشور تخصیص یافته است كه رقم مطلوبی به حساب می آید.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به اینكه طرح انتقال آب از جنوب استان به دریاچه از مهمترین طرح های در رابطه با احیای دریاچه ارومیه به حساب می آید، بیان كرد: برای اجرای این طرح مهم تابحال نزدیك به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده و با پیشرفت فیزیكی قابل قبولی در حال اجراست.
به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایرنا در هفته های اخیر بعضی از سایت های خبری و كانال های تلگرامی در مورد اختصاص اعتبار به احیای دریاچه ارومیه ابهام آفرینی كردند اما در سایه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مبحث احیای دریاچه ارومیه، تابحال هزاران میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های تثبیت و احیا هزینه شده و طرح های مختلفی هم به اجرا درآمده است.
به گفته مسئولان، بخش قابل توجهی از طرح های احیا هنوز به صورت كامل به اتمام نرسیده و با اتمام آنها سالانه صدها میلیون مترمكعب آب به دریاچه ارومیه می ریزد.
2093/3072


1397/08/06
14:26:06
5.0 / 5
4775
تگهای خبر: آب , جنگل , دریا , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک