عضو سابق شورای شهر تهران:

نیازمند مدیریتی هستیم كه به سرمایه های درونی كشور اتكا كند

نیازمند مدیریتی هستیم كه به سرمایه های درونی كشور اتكا كند به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی یک عضو سابق شورای شهر تهران با تکیه بر ضرورت تشکیل دیوان محاسبات شهری برای مدیریت شهری تهران اظهار داشت: امروز نیازمند مدیریتی هستیم که به سرمایه های درونی کشور اتکا کند.


مرتضی طلایی در گفتگو با ایسنا، در تشریح نیازها و اولویت های شهر تهران که باید مورد توجه شورای شهر دوره ششم قرار بگیرد، اظهار داشت: باید شهر را از دو جنبه نگاه کرد و برای آن برنامه ریزی کرد که نخست آن جنبه کالبدی و دیگری جنبه نرم افزاری و حوزه های اجتماعی، فرهنگی، انسانی، سلامت، بهداشت و خدمات است.

وی ادامه داد: در شهر تهران در حوزه کالبدی که شامل حوزه های عمرانی و زیرساخت ها می شود تا حد قابل توجهی شرایط خوبی داریم البته مطلوب نمی باشد اما شرایط خوبی داریم ولی در حوزه دوم که بیشتر نرم افزاری است عقب ماندگی های فراوانی داریم. اگر نگاهی داشتیم که پیاده را بر سواره ترجیح می داد؛ آهن و بتن را در مقابل شهروند قرار نمی داد و شهروند محور بود و شهروند را در مقابل آهن و بتن ترجیح می داد و به خودی خود بسیاری موضوعات در اولویت کارش قرار می گرفت.

طلایی با طرح این سوال که راهبردها و سیاست های اداره شهر تهران توسط مدیریت شهری شامل شورا و شهرداری باید مبتنی بر چه مبانی اتخاذ شود؟ اضافه کرد: معتقدم باید این راهبردها و سیاست ها مبتنی بر مبانی اجتماعی باشد. در واقع ما نیازمند شورا و شهرداری هستیم که رویکردهای آنها اجتماعی و مردم محور باشد و از پایین به بالا موضوعات را مورد توجه قرار دهد. اگر این نگاه حاکم شد به خودی خود حمل و نقل در اولویت قرار می گیرد و برای آن برنامه تهیه می شود؛ اما وقتی این نگاه وجود ندارد مشاهده می نماییم علیرغم این که قانون داریم و تکالیف دولت مشخص است و حتی در برنامه سوم کشور واگذاری ۲۳ مأموریت به مدیریت شهری مشخص است؛ اما نگاه دیوان سالارانه و از بالا به پایین سبب شده هیچ یک از این موارد در موقع خود عمل نشود؛ بودجه و اعتباری که قانون مشخص کرده را پرداخت نمی کنند، مأموریت هایی که قانون مشخص کرده واگذار نمی کنند و در نتیجه عملا شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل می شود.

وی افزود: بدین سان شورای شهر قدرت و توان سیاستگذاری برای حل و فصل مشکلات را نخواهد داشت. اگر این موانع را برطرف نماییم و رویکردها را اجتماعی قرار دهیم و بتوانیم یک رابطه و تعامل منطقی بین بخش های دولتی و حاکمیتی با مدیریت شهری برقرار نماییم به نظر بنده حل مشکلی به نام حمل و نقل کار ساده ای است. بطور قطع در حوزه مترو باید خطوط باقیمانده را توسعه دهیم و به موازات آن باید ناوگان حمل و نقل ریلی قطارها هم توسعه دهیم خوشبختانه در شرایطی هستیم که می توانیم قطار ملی تولید نماییم و باید با تأمین منابع و دادن فضا به بخش خصوصی اجازه دهیم به این حوزه ورود پیدا کنند.
می توان در برنامه ای ۴ ساله مشکل حمل و نقل را حل کرد

وی تصریح کرد: به سادگی میتوان در برنامه ای ۴ ساله مشکل حمل و نقل را حل کرد. باید با مشارکت بخش خصوصی، عمل به تعهد دولت و اعمال سیاست ها و رویکردهای مدیریت شهری معطوف به شهروندان در این عرصه گام موفق برداریم باید برای بخش خصوصی در اداره شهر سهم قائل شویم و برای شهروندان هم نقش تعیین نماییم تا مشکلات یکی بعد از دیگری حل شود.

نایب رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران درباره اولویت حل آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران هم اظهار داشت: آلودگی هوا در اختیار مدیریت شهری نیست و مدیریت شهری یکی از مجموعه دستگاه هایی است که می تواند در کنترل آن نقش آفرینی کند؛ اما آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها نیازمند اراده ملی و عزم ملی است و تا زمانی که این اراده و عزم در سطح کلان کشور و حاکمیت شکل نگیرد؛ مشکل الودگی هوا همچون مباحثی که حل نخواهد شد اما ترافیک از نگاه بنده از مسیر توسعه حمل و نقل عمومی با هماهنگی و تعامل بین بخشی قابل حل است و باید جز اولویت ها باشد.

طلایی درمورد مسائل اقتصاد شهری و بدهی های مدیریت شهری هم اظهار داشت: معتقدم مشکل اقتصادی نداریم چگونه دوستان در شورای دوره پنجم بودجه سالجاری ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب کردند و به قول شهردار تهران بالاترین سقف درآمدهای نقدی شهرداری در همین دوره محقق شده است؟ اگر این صحبت ها در تحقق درآمدهای نقدی و بالا بردن بودجه در یک دوره چهارساله از ۱۷هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان یعنی چیزی نزدیک به ۳ برابر شده است نشان دهنده این است که یا تصمیمات پشتوانه علمی و منطقی ندارد و بیشتر با نگاه احساسی و هیجانی است یا پشت آن منطقی باید وجود داشته باشد. معتقدم دوستان تصمیم درستی گرفتند یعنی این که بودجه و اعتبارات افزایش دادن یعنی شهرداری توانایی در ایجاد چنین منابع درآمد را دارد؛ بنابراین مسیر دسترسی به آنرا باید طراحی و آماده کرد.

وی ادامه داد: برای نمونه در شهرداری تهران ۵۰ شرکت و سازمان وجود دارد که یکی را مرور می کنیم؛ سازمان مدیریت پسماند که از محل این سازمان در شهر تهران میتوان سالانه بین ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع پایدار تأمین کرد مشروط بر این که اراده ای برای کوتاه کردن دست مافیای زباله در تهران که شرکتهای وابسته به افراد مختلف هستند، به وجود بیاید که باید بخش خصوصی در مبحث پسماند ورود داده شود و در مرحله بعد مردم را هم نقش دهیم. در نتیجه می توانید از یک پسماند خشکی که می تواند سالانه برای شما درآمد پایدار ایجاد نماید حداکثر بهره برداری را ببرید. برای سایر شرکت ها و سازمان ها هم این قبیل موضوعات وجود دارد بنابراین در مدیریت شهری شامل شورا و شهرداری نیازمند جمع کردن این حیاط خلوت ها هستیم ؛ البته این به معنای آن نیست که چیزی بالغ بر ۳۰ هزار نفر نیرو در این ۵۰ شرکت و سازمان بیکار شوند؛ بلکه اعتقاد دارم اگر اینها را برون سپاری کردیم و خصوصی سازی کردیم برای چیزی بالغ بر ۲ برابر این نیرو که دراختیارشان است هم می توانند اشتغال و کارآفرینی ایجاد کنند و تولید ثروت و فعالیت کنند.

وی افزود: نمی خواهم عملکرد دوستان در شورای دوره پنجم را مورد سوال قرار دهم؛ چون که این مورد در جای خود می تواند منصفانه و کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد؛ اما بیشتر مشکلاتی که شورای پنجم همانند دوره چهارم و حتی شورای بعدی هم درگیر آن خواهد بود اگر برای حل آن اراده وجود نداشته باشد. ۵۰ شرکت و سازمان گاها شرکت هایی داریم که دوره فعالیت آنها تمام شده است مثل شرکتی که برای ساخت برج میلاد بوده است در حال حاضر چه کاری دارد؟ این شرکت ها و سازمان ها حیاط خلوتند به این معنا که وقتی جابجایی در دوره های شورا رقم می خورد و شهردارانی در تهران جابجا می شوند، تیم ها باخود یک مجموعه قابل توجهی نیروی وارداتی را به شهرداری تحمیل می کنند.

طلاییی تصریح کرد: این نیروها باید از نقطه ای آغاز به کار کنند مستقیم نمی توانند آنها را استخدام کنند می ایند در این شرکت ها و سازمان ها تحت عنوان خرید خدمت پروژه ای و قراردادی آنها را وارد می کنند تا مرحله به مرحله آنها را رسمی کنند. درحالی که این افراد می توانند بیایند همان اول رسمی شوند. در این شرکت ها و سازمان ها درحقیقت شیوه کار، محل ایراد است؛ فرض کنید افرادی که به شورا وارد شدند بخواهند شهردار را مجبور کنند افرادی که معرفی می کنند را به سازمان ها و شرکت ها معرفی نماید. بدین سان اینها مدام بزرگتر می شوند و بودجه بیشتری را می طلبند و در طرف مقابل عضو شورا هم خواسته و ناخواسته در دایره بده و بستان قرار می گیرد و از انجام وظیفه ذاتی که نظارت بر شهرداری است و همینطور پرسشگری و مطالبه گری باز می ماند؛ چونکه وقتی می خواهد بگوید چرا پسماند جمع نمی کنید برایش پیام می اید این شرکتی که خودتان معرفی کردید بهش محله واگذار نماییم که زباله را جمع کند و پولدار شود بنابراین منافع این گونه درهم گره می خورند این یک نمونه است و بقیه هم به همین قاعده هستند.

لزوم تدوین آئین نامه انتصابات در شهرداری تهران

این عضو شورای شهر تهران در دوره چهارم ضمن اشاره به این که در شهرداری تهران هیچ گاه آئین نامه انتصابات نداشته ایم اضافه کرد: از ابتدایی ترین آئین نامه های یک سازمان همین آئین نامه انتصابات است اما در شهرداری نیست چون که می خواهند این حیاط خلوت ها را با آن بالانس نماییم و مدیران وارداتی که می خواهیم با خود بیاوریم و ببریم در آنها وارد نماییم. پارسال شرکت ها و سازمانهای شهر تهران با ۳۰ هزار نفر نیرو ۱۱ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه داشته اند که از این میزان ۲هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان صرف حقوق و دستمزد می شود و بر مبنای ارقام ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد این شرکت ها و سازمان ها برای شهرداری تهران بوده است. سازمان حمل و نقل و ترافیک با وجود فروش طرح ترافیک و پارکینگ هایی که دارد چقدر درآمد دارد؟ و پارکینگ ها در اختیار چه کسانی است؟

وی تصریح کرد: باید ریشه ها را اصلاح کرد و ریشه ای به موضوعات نگاه کرد این دلیلی است که من می گویم چرا ما نمی توانیم به درآمد پایدار دست پیدا نماییم یا نمی خواهیم دست پیدا نماییم. بر خلاف ادعای برخی دوستان سال جاری مجموع بدهی های شهرداری بر حسب آخرین اظهارات خود دوستان در شورا و شهرداری تهران در دوره پنجم حدود ۶۴ هزار میلیارد تومان بوده؛ سرجمع بدهی های اوراق مشارکت تسهیلات دریافتی و بدهکاری به پیمانکاران بوده است و امروز برای سال ۱۴۰۰ این عدد در شهرداری تهران به حدود ۱۱۲ هزار میلیارد تومان افزوده شده است. درحقیقت در این دوره حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بدهی های گذشته شهر اضافه شده است.

وی افزود: مثلا در اوراق مشارکت تا آخر سال ۱۳۹۶ حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده اما سال جاری در شورای پنجم ۶۶۰۰ میلیارد تومان شده است یعنی ۵هزار میلیارد تومان به اوراق مشارکت افزوده شده است. در تسهیلات دریافتی هم تا آخر سال ۱۳۹۶ حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که هم اکنون به ۲۷هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در پیش پرداخت برای اجرای پروژه ها که به صورت علی الحساب به پیمانکار پرداخت می شود تا آخر سال ۱۳۹۶ عددی معادل ۶۲۲ میلیارد تومان بوده که سال جاری به ۲هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است در حالیکه شاهد اجرای پروژه عمرانی خاصی هم در شهر نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: مطالباتی که شهرداری از اشخاص حقیقی، حقوقی و دولت دارد تا آخر سال ۱۳۹۶ حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده است که در اسفند سال ۱۳۹۹ این عدد به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزوده شده است در حالیکه دولت، مجلس و مدیریت شهری با هم هماهنگ بوده اما این مطالبات تنها افزوده شده است.

طلایی تصریح کرد: شهرداری موظف است ۲۰ تا ۳۰ درصد بودجه سال را خرج اداره شهر کند، اما امروز این معادله برعکس شده و حدود ۶۰ درصد بودجه خرج هزینه های جاری می شود؛ این مشکل تنها شهرداری تهران نیست بلکه همه کلانشهرها این مشکل دارند و چرایی آن هم مشخص است؛ تفکر دیوان سالاری که حق و نقشی برای بخش خصوصی در شهر قائل نیست و حق و نقشی برای شهروندان هم قائل نیست بنابراین نتایج چنین تفکراتی این مشکل را به وجود می آورد.

طلایی افزود: عمدتا در نقد دوره سوم و چهارم گفته می شود شهر را فروخته و بدهی بوجود آورده است؛ باید بگویم برنامه ۳۰ ساله ای که در تهران باید اجرا می شد تا تهران به وضعیت موجود برسد را دوره شورای سوم و چهارم در یک دوره ۱۰ ساله انجام داد. یعنی ۲۰ سال زمان صرفه جویی شدبرای رسیدن شهر تهران به موقعیت امروز؛ نمونه آن در فاضلاب شهر تهران است که برابر نظر خود کارشناسان شرکت آب و فاضلاب فاضلاب تهران بالغ بر ۳۰ سال زمان می برد تا به اتمام برسد؛ اما مشارکت و همکاری مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب امروز بیشتر از ۷۰ درصد فاضلاب شهر تهران به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: به صورت طبیعی وقتی یک برنامه ۳۰ ساله را در ۱۰ سال انجام می دهید هزینه ها بالا می رود اما از طرفی اگر امروز بخواهید بزرگراه امام علی را اجرا کنید؛ ۵۰ هزارمیلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ که هیچ، بلکه باید ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم به آن اضافه می کردید تا چنین بزرگراهی ساخته می شد. هر متر مترو امروز سرجمع بالای ۲۰ میلیارد تومان هزینه می برد اما ما با چه رقمی انجام دادیم بنابراین به صورت طبیعی نرخ تورم بالا رفته است ضمن این که مدیریت شهری نقشی نداشته که ارز ۳ هزارتومانی به ۳۰ هزار تومان برساند؛ سیاست های غلط دولت ارز را به اینجا رسانده است و دولت باید در این حوزه پاسخ بدهد.

وی تصریح کرد: در حالیکه دولت به حداقل تعهدات خود عمل نکرده است امروز هزینه های سیاست های غلط باید از جیب مردم پرداخت گردد. اگر دولت بدهی های خود به شهرداری را می داد شاید خیلی از مشکلات را نداشتیم و با همان بدهی ها در تکمیل مترو خیلی بیشتر کار می کردیم ولی اگر امروز هم برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی اقدام نکنید فردا هزینه آن بیشتر خواهد شد. با این فرضیه تصور کنید شورای شهر و شهرداری دوره پنجم با این اعداد یعنی ۱۷۴ هزار میلیاردی که در چهارسال بودجه داشته است می آمد ۱۰۰ کیلومتر دیگر مترو می ساخت و این بدهی ۵۰ هزار میلیاردی این دوره ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می شد اما به ازای آن ۱۰۰ کیلومتر مترو به شهر اضافه شده بود و سرمایه شهر بالا رفته بود اما امروز ما سرمایه شهر نداریم.

شورای سوم و چهارم درحقیقت ۵۰۰ میلیارد تومان به دارایی های شهر اضافه کرد

وی خاطرنشان کرد: شورای سوم و چهارم اگر ۵۰ هزار میلیارد بدهی ایجاد کرد اما دارایی هایی که به شهر اضافه کرد اگر معادل آنرا حساب نماییم درحقیقت ۵۰۰ میلیارد تومان به دارایی ها افزوده است.

این عضو شورای شهر تهران در دوره چهارم در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اتخاذ مکانیسم مناسب برای مدیریت شهری در دوره ششم جهت دریافت طلب های خود از دولت اظهار داشت: معتقدم مردم باید مکانیزمی طراحی نمایند که این طلب وصول شود و آن هم در انتخابشان است؛ باید درست انتخاب کنند تا در نتیجه نخستین پایه و اساس حل مشکلات به صورت ریشه ای را داشته باشیم. ما امروز نیازمند یک دولت عملگرا هستیم نه حرفگرا؛ امروز احتیاج به دولت کارآمد داریم نه برای بودجه سال که همه دولت در ان قرار دارد رئیس جمهور کشور حاضر نشود برای دفاع از بودجه خود به مجلس برود و در محل کار خود بنشیند تا نمایندگانش بروند و از بودجه دفاع کنند این مفهوم ندارد و فرقی هم ندارد کدام رئیس جمهوراست؛ قبلی و بعدی هم ندارد.

وی ادامه داد: من با افراد کاری ندارم من با روش ها و نوع مدیریت ها کار دارم ما نیازمند مدیریتی هستیم که به سرمایه های درونی کشور اتکا کند و حل مشکلات کشور را به غرب گره نزند نیازمند دولتی هستیم که قائل به مشارکت حداکثری شهروندان در اداره کشور باشد و قائل به کوچک سازی دولت و واگذاری کار به بخش خصوصی و بخش های عمومی باشد. امروز نیازمند دولتی هستیم کارآمد، پاکدست و دنبال باندبازی و فامیل بازی و جناح بازی نباشد باید دنبال کار و خدمت باشد.

طلایی درباره خصوصیت های شورای شهر تهران در دوره ششم هم اظهار داشت: اگر شورایی داشتیم که پنج خصوصیت داشت خوش نام بودن، پاکدست بودن، تخصص گرا بودن، کارآمد بودن و شجاع بودن چنین شورایی به صورت طبیعی می تواند اصلاحات را از خود شروع کند و به دنبال دفاع از حقوق شهروندان برود. پس ابتدا باید شهروندان انتخاب درست داشته باشند و در ادامه باید بگوییم کسانی که انتخاب می شوند باید در انجام تکالیف متعهد باشند و به صرف رفتن و نشستن بر صندلی های شورا نباشند باید به دنبال این باشند که با افتخار و سربلندی نام نوکری مردم را بر خود بگذارند در چنین حالتی می توانیم به سمت حل مشکلات کشور برویم. نیازمند شورا و دولتی هستیم که زمینه های فساد و رانت را از درون مسدود کند نه به دنبال این باشد افراد گرفتار شوند و بعد قوه قضاییه با آنها برخورد کند باید کار نماییم که قوه قضاییه نیاز ورود به این بحث ها نداشته باشد.
لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری برای مدیریت شهری تهران

وی افزود: اگر مدیریت شهری دیوان محاسبات شهری داشت بسیاری مشکلاتش حل می شد. باید نقش شهروندان در حل مشکلات شهر و کشور مورد توجه قرار گیرد و نقش منتخبان مردم هم باید دیده شود. ما نیازمند شورای شهری با گارانتی ۴ ساله داریم یعنی این که هرمجموعه و جریانی که فهرست می دهد مسئولیت عملکرد افرادی که معرفی می کند را در شورا بپذیرد و اگر افرادی که معرفی نمود و مردم به آنها رأی دادند در شورا مرتکب خطا شد رسوایش کنند پیش از این که قانون بخواهد با وی برخورد کند. مجموعه هایی که فهرست می دهند خویش را مکلف به این بدانند که پاسخگوی مردم باشند که با اطمینان به آنها، رأی به افراد فهرست آنها داده اند بنابراین ناظر بر عملکرد افراد معرفی شده لیستشان باشند.

وی درباره مبحث شفافیت و تحقق آن در شورای شهر تهران اظهار داشت: همچون چالش های بزرگ شهر تهران و مدیریت اداره کشور در جامعه ما و شهرداری تهران مبحث نظارت و شفافیت است ما باید فارغ از این که چه کسی این کار دنبال می کند نفس ایجاد یک ساختار نظارتی امری بسیار پسندیده و قابل تقدیر است. این که نتیجه چگونه است بحث دیگری است. باید بگونه ای کار نماییم که شهروندان ناظران اجتماعی باشند و دیدبان شهر خود و مدیریت شهری باشند تا در نتیجه این اتاق شیشه ای که در شهرداری مدعی هستیم باید اتفاق بیافتد البته نه تنها شهرداری، که دولت شیشه ای هم نیاز داریم تا شکل بگیرد.

وی با تکیه بر استفاده صحیح از منابع انسانی اظهار داشت: ما در حال حاضر در اداره شهر منابع انسانی کمترین بها راقائل هستیم در حالیکه اصلی ترین منابع ما هستند بنابراین کارکنان شهرداری در کجای انتخابات دوره پنجم یا ششم نقش دارند؟ چرا باید سازمانی با حدود ۷۰ هزار نفر نیرو که سرنوشت آن در گروی انتخابات شورا است نسبت به انتخابات شورا بی تفاوت و بی انگیزه باشد؟ چراکه احساس می کند فرقی نمی کند هرگروهی بیاید فرقی ندارد و باید کماکان کارشناس بمانند و هر گروهی می آید افراد خویش را می آورند درون مجموعه؛ به نظر من افرادی که با هر جریانی به شورای ششم می آورند باید تضمین دهند تا از ورور مدیران واردتی به بدنه شهرداری که از مدیران وارداتی به شهرداری هستند، جلوگیری خواهد نمود.

طلایی در پاسخ به سوالی در خصوص این که در دوره چهارم چه کاری نتوانست انجام دهد که در صورت ورود به شورای دوره ششم حتما انجام می دهد اظهار داشت: ارزیابی من از عملکرد شورای چهارم مثبت است؛ هم به سبب تکسر سلیقه ها و هم حضور افراد با تجربه و با سابقه در سطح وزیر و استاندار و انصافا شورای چهارم وزن بسیار بالایی داشت و قابل مقایسه با هیچ یک از دوره های شورا نیست و کارهای خوبی هم انجام داد و حول محور خدمت به شهر و شهروندان با شهرداری حداکثر تعامل را داشت. معتقدم تمام ادوار شورا باید بداند فرصت ها همچون باد در حال گذر است و باید از لحظه لحظه ها برای خدمت به شهروندان بهره برد از این منظر فکر می کنم دوره چهارم می توانست از فرصت ها استفاده بیشتری بکند.
همنا برای انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران فهرست مستقل نخواهد داد

وی با تکیه بر این که جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) برای انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران فهرست مستقل نخواهد داد اضافه کرد: علت این که فهرست مجزا نمی دهد به این علت است که عمر همنا کوتاه است و همنا شکل نگرفت برای دسترسی به قدرت بلکه شکل گرفت تا توزیع عادلانه فرصت ها را پیگیری کند تا زمینه های کشف، شناسایی و رشد استعدادها و قابلیت های نسل سومی ها و جوانان را دنبال کند. همنا شکل گرفت تا بتواند پیوندی بین دانش و تجربه و گذشته و حال و اینده برقرار کند. راهبرد ما در همنا ناظر بر این است که بستری فراهم نماییم که نسل سومی ها در ساختار و تشکیلاتی حضور پیدا کنند در مرحله بعد نسل سومی ها و دومی ها را برای انتقال دانش و تجربه استفاده نماییم. همنا به دنبال مطالبه گری و پرسش گری است نه این که الزاما سهمی از قدرت بگیرد. همنا باید خود، صداقت خود، مردمی بودن، پاکی و توانمندی های خویش را به مردم عرضه نماید و اعتماد مردم را جذب نماید و شهروندان در راه تعالی و ارتقا دانش و بینش قرار دهد تا در نتیجه مردم خودشان انتخاب کنند نه این که ما به جای مردم انتخاب نماییم و به جای مردم افراد را انتخاب نماییم.

وی افزود: بنده افتخار خودم را نوکری مردم می دانم و خودم متعلق به شهر، شهروندان و مدیریت شهری می دانم و خودم را برای خدمت به شهر و شهروندان عرضه نموده ام.

طلایی تصریح کرد: وقتی در فضای سیاسی و انتخاباتی قرار می گیریم متاسفانه گروه های فشاری توسط جریان ها و افراد اجاره ای تشکیل می شود که کار آنها تخریب و ترور سیاسی رقیب و افراد مورد نظرش است و متاسفانه این اتفاق در همه دوره انتخابات و عرصه سیاسی ما رقم خورده است؛ بنابراین به نظر من یکی از تکالیف و وظایف رسانه هایی که رویکرد مردم گرایانه دارند این است که شناسنامه و برنامه افراد سیاسی که خویش را در این فضا عرضه می کنند دنبال کند و اگر رسید افراد و جریان هایی هستند که دارای شناسنامه روشن، کارنامه موفق و برنامه ای خوب برای شهر هستند از آنها دفاع کند و پای دفاع و صیانت از حیثیت آنها بایستد و اجازه ندهد گروه های فشار و افراد اجاره ای با استفاده از شیوه های ژورنالیستی و استفاده از فضاهای رسانه ای و شبکه های اجتماعی و خلاء اطلاعات و دسترسی شخصیت ها و چهره ها به مردم ضربه به رقبا و یا چهره ها و افراد سرشناسی که خوششان نمی آید، بزنند.





منبع:

1400/03/21
11:22:58
5.0 / 5
424
تگهای خبر: آب , آلودگی , بهداشت , ثبت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک