هوای 2 شهر كردستان در شرایط ناسالم قرار دارد

هوای 2 شهر كردستان در شرایط ناسالم قرار دارد خرید و فروش حیوان خانگی: سنندج - مسئول روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست كردستان اظهار داشت: میزان آلودگی هوای سنندج و قروه به 2 برابر حد مجاز رسیده و كیفیت هوا این 2 شهر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.


محمد حقمرادی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: با ورود موج جدید گرد و خاك كه از بیابان های شمال عراق و سوریه شكل گرفته به آسمان استان، هوای شهرستان های سنندج و قروه را در شرایط ناسالم برای گروه های حساس (بیماران قلبی، عروقی و تنفسی) قرار داده است.
وی اضافه كرد: این وضعیت از بامداد امروز در منطقه بوجود آمده و طبق اعلام هواشناسی تا آخر روز جاری هم تداوم خواهد داشت بنابراین سفارش می نماییم افراد سالمند و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضای باز خودداری كنند.
به گفته وی، وضعیت فعلی هوا برای تمام افراد بویژه كودكان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناك است بنابراین از مردم بویژه افراد سالمند و بیمار تنفسی و قلبی در خواست داریم مسائل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت كرده و در صورت امكان از منزل خارج نشوند.
حقمرادی تصریح كرد: خارج نشدن غیر ضروری از منزل، كاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، كاهش فعالیت های بدنی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاكید شده به شهروندان در وضعیت اخطار آلودگی هوا است.
علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره كل هواشناسی كردستان هم در مورد ورود موج گرد و خاك اضافه كرد: این موج تا آخر امروز منطقه ما را تحت تاثیر قرار داده و به تدریج از فردا (دوشنبه) از این منطقه خارج می گردد.
به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایرنا، شاخص AQI استاندارد هوا در شاخص PM2.5 عدد صفر تا 50 هوای پاك، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم و 201 تا 300 هم بسیار ناسالم و 301 تا 500 هم خطرناك است.
آلودگی هوای ناشی از ذرات PM 2.5 و10 PM بوده است، ذرات 2.5 میكرون برای سلامتی ضرر بیشتری از ذرات 10 میكرون دارد چون تا عمق ریه ها نفوذ می كند و ماندگاری بیشتری هم در هوا دارد.
3020


1397/02/23
15:10:05
5.0 / 5
4630
تگهای خبر: آلودگی , حفاظت , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک