تندگویان: سازمان هایی كه به جوانان خدمات نمی دهند را به خط می نماییم

تندگویان: سازمان هایی كه به جوانان خدمات نمی دهند را به خط می نماییم به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تهیه گزارش عملكرد همه وزارتخانه و دستگاه ها در حوزه جوانان اطلاع داد و اظهار داشت: امسال این گزارش به تفكیك هر وزارتخانه برای معاون‬ اول رئیس جمهور فرستاده شده است.


محمدمهدی تندگویان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه مدل فعالیت معاونت جوانان در برخورد با مسائل جوانان تشكیل سازمان های مردم نهاد برای رصد واقعی موضوعات جوانان است، اظهار داشت: وضعیت صدمه های اجتماعی جوانان و گرفتاری های آنها جزو وظایف سازمان های مردم نهاد این حوزه است. هم اكنون بین ۶۰ تا ۷۰ درصد سازمان های مردم نهاد جوانان در حوزه صدمه های اجتماعی فعالیت می نمایند.
وی با اشاره به اینكه سمن های جوانان در حال فعالیت، اقدام و عملیات در حوزه های مختلف هستند، به حمایت معاونت جوانان از آنها اشاره نمود و اضافه كرد: ارتباط مستقیم با تك تك جوانان امكان پذیر نیست و درخواست و مطالبات جوانان هم تقریباً مشخص است. برای مثال مبحث اشتغال، مسكن، ازدواج، هویت و… موضوعات مشخصی هستند كه همه آنها را می دانیم و راه كار ما این است كه اداره و كنترل صدمه های اجتماعی و مسائل جوانان از راه خود جوانان صورت گیرد.
معاون‬ امور‬ جوانان‬ وزارت‬ ورزش‬ و‬ جوانان‬ اظهار‬ كرد: با وضع فعلی، ‬ ساختار‬ قابل‬ استفاده‬ بهره گیری‬ از‬ تشكل های جوانان است‬ به طوریكه‬ آنها در استان ها مسئولیت های مختلفی را در حوزه ساماندهی صدمه ها به عهده بگیرند و در عین حال ما هم از آنها حمایت نماییم تا در زمینه های مختلف حضور پیدا كنند.
تندگویان‬ با اشاره‬ به اینكه تعداد تشكل های‬ جوانان‬ در كشور كافی‬ نیست، ‬ تصریح‬ كرد: با ۲ هزار تشكل مشخص است كه نمی توانیم همه موضوعات جوانان را برطرف نماییم. در كنار این بخش ستادهای ساماندهی را داریم كه تمام نهادهایی كه باید به جوانان سرویس بدهند در آن حاضر می شوند و ما هم بعنوان مدافع جوانان، بازگوكننده مشكلاتشان به همه سازمان ها هستیم.
وی‬ اضافه كرد: ‬ این معاونت‬ مدام‬ در‬ حال‬ ارائه‬ شرح وظایف سازمان ها در حوزه جوانان و‬ ابلاغ‬ آن است‬ و بر اساس گزارش‬ های‬ دریافتی‬ هم با این دستگاه‬ ها‬ برخورد می كند. همینطور مجموع گزارش ها‬ به خود آقای رئیس جمهور داده می شود. امسال هم ‏به تفكیك هر وزارتخانه گزارش جداگانه ای تهیه كردیم و برای معاون‬ اول فرستادیم. كه شامل عدم كارایی، عدم حضور و پیگیری و… بود.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: كار ما به خط كردن كار سازمان هایی است كه باید به جوانان سرویس بدهند و كوتاهی می كنند، است. همینطور از استان های برتر تقدیر می نماییم. خیلی ها هم الان از دست ما ناراحت هستند. در بخش ساختاری هم تشكل ها بخشی از حوزه جوانان در سطح كشور را ساماندهی می كنند. برای مثال در خود كرمان تشكل های حاشیه شهر اقدامات خوبی در حوزه زنان سرپرست خانوار متقبل شده اند و به آنها كمك می كنند.
تندگویان اضافه كرد: چاره دیگری فعلاً در كشور نیست، باآنكه امكان دارد به نظر برسد معاونت جوانان معاونت تشكل های مردم نهاد است، اما در واقع تشكل ها خادمین جوانان هستند و چاره تشكیلاتی دیگری فعلاً وجود ندارد.
توافق با وزارت كشور خروجی مشخصی نداشته است وی با اشاره به اینكه ایجاد تفاهم با سایر وزارت خانه ها هم در حال انجام می باشد، اظهار نمود: اما تفاهم نامه ای كه درباره صدور شناسه سمن ها با وزارت كشور داشتیم چند ماه پیش انجام شده، ولی هنوز هیچ خروجی مشخصی در كشور نداشته است. علیرغم پیگیری و مكاتبات، هنوز با وزارت خانه ها در انجام امور مربوط به جوانان مشكل داریم و آنها پای كار نمی آیند. همینطور وزارت كشور در مركز همه چیز را پذیرفته اما در استان ها توافق نامه را قبول نمی كنند. یا اینكه با استانداری ها هم جلسه می گذاریم و مسائل را حل می نماییم، اما در یك مقام كارشناسی گرفتار مشكل می شویم.



1397/12/18
15:07:05
5.0 / 5
4492
تگهای خبر: خدمات , دام , دریا , دما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک