وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی:

میزان و نحوه تسویه مطالبات تأمین اجتماعی از دولت مشخص شود

میزان و نحوه تسویه مطالبات تأمین اجتماعی از دولت مشخص شود به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت اظهار داشت: مطالبه سازمان از دولت باید تعیین تكلیف شود. جنگ و گریزی را در سابقه تاریخی این داستان مشاهده می نماییم كه باید میزان واقعی آن مشخص و تعیین تكلیف راه های تسویه این مطالبات صورت گیرد كه نجات بخش خواهد بود.


به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی كه در ساختمان مركزی سازمان تأمین اجتماعی برگزار گردید با اشاره به اینكه از مهمترین سازمان های نشان عدالت محوری است اظهار داشت: تأمین اجتماعی قشر عظیمی از جامعه متوسط را تحت پوشش خود قرار می دهد
وی اضافه كرد: وظیفه دارم یاد و خاطره مرحوم نوربخش، مدیرعامل فقید تأمین اجتماعی را گرامی بدارم.
وزیر رفاه با اشاره به اینكه دوره سرپرستی آقای زدا كه سال های سال در تأمین اجتماعی منشأ اثر بوده، دوره خوبی بود و باید از ایشان و همراهان و معاونان قدردانی كرد اظهار داشت: مسیر انتخاب مدیرعامل این سازمان، مسیری حساس است. تأمین اجتماعی دارای ابعاد گسترده است و خدمات گسترده ای عرضه می كند. لازم است مدیریت عالی این سازمان از حمایت كامل دولت در سطوح عالی برخوردار باشد تا با قوت كار كند كه این ارتباطات در مدیرعامل جدید، ارتباطات خوب و وثیقی بوده است. زمانی جهت بررسی نیاز بود افراد ذیصلاح بسیاری را بررسی و نهایتاً با انتخاب سالاری وجه الجمعی مورد توجه قرار گرفت.
شریعتمداری با اشاره به اینكه رئیس جمهور در ابتدای دولت دوازدهم شعارهای مهمی چون بهره مندی از جوانان داشتند اظهار داشت: این حركت از ابتدا در دولت شكل گرفت و ما هم تلاش كردیم به این خواسته عمل كرده و از ظرفیت های جوانان استفاده نماییم.
وی اضافه كرد: در مانیفست گام دوم انقلاب از جانب مقام معظم رهبری هم بر جوان گرایی تاكید گردیده است و نشان دهنده توجه ایشان به استفاده از نیروهای جوان و توانمند در سطوح مدیریتی عالی است كه در كل وزارتخانه سعی كردیم محقق شود و سن مدیریت به شكل قابل توجهی كاهش یافته است و در كنار تیم معاونین و رؤسای جوان از مشاوران با تجربه بهره مند شده ایم.
وی افزود: ایجاد شفافیت در اداره امور هم مدنظر بوده و گام های خوبی در این زمینه برداشته ایم. در جهت توسعه خدمات الكترونیك پیشرو هستیم كه همچون آنها می توان به پرونده الكترونیك درمان اشاره نمود.
وی تصریح كرد: در حوزه شفافیت با سازمان بزرگی مواجهیم كه باید دارای صورت های مالی شفاف حسابرسی شده باشد، می خواهیم تا آخر سال به این نقطه برسیم و این كار در تأمین اجتماعی با روند معكوس از سال ۹۸ به سال های قدیم صورت گیرد. مگر امكان دارد سازمان با عظمتی را بدون پشتوانه مستحكمی اداره نماییم. قدم اول شفافیت، برخورداری از اسناد مالی حسابرسی شده و روشن است.
وزیر رفاه افزود: در حوزه اقتصادی هم تلاش های قابل تقدیری در حال انجام می باشد كه با قوت و سرعت بیشتری ادامه می یابد.
وی با اشاره به دو دسته مخاطب عام و خاص در تأمین اجتماعی اظهار داشت: مستمری بگیران با احتساب خانواده هایشان به بیشتر از شش میلیون نفر می رسند و حدود ۶۰ درصد آنها در شرایط حداقلی هستند كه باید گام های اساسی برای بهبود معیشت آنها برداریم.
شریعتمداری اضافه كرد: حجم قابل ملاحظه ای از نیروی انسانی در تأمین اجتماعی مشغول به كار هستند و از بزرگترین سازمان های اداری در این مجموعه است. مدیریت جدید سازمان هم باید مسیر ارتقای معیشت كاركنان را ادامه دهد.
وی با اشاره به مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت هم اظهار داشت: مطالبه سازمان از دولت باید تعیین تكلیف شود. جنگ و گریزی را در سابقه تاریخی این داستان مشاهده می نماییم كه باید میزان واقعی آن مشخص و تعیین تكلیف راه های تسویه این مطالبات صورت گیرد كه نجات بخش خواهد بود.
وزیر رفاه افزود: از جانب دیگر در شستا از مدیرعامل خواستم مطالبات معوق حقوقی شده و نهایی شده وصل نشده خویش را اعلام نماید كه بیشتر از ۱۳ هزار میلیارد تومان به تفكیك بخش های مختلف بود.
وی در ادامه با اشاره به اینكه ما وكیل مردمیم و مالك اموال آنان نیستیم، عنوان كرد: به هیچ وجه از عرضه خدمات به مخاطبان دریغ نكرده و از اموال هم صیانت اساسی می نماییم. در اداره امور سازمان تأمین اجتماعی یكی از مصادیق ضروری توجه به مقررات حاكم بر تأمین اجتماعی است. در شعب از مقررات سنتی اصلاح نشده باقی مانده از گذشته، رنج می بریم كه اصلاح آنها برای تسهیل شرایط بیمه شدگان لازم است و باید در این دوره صورت گیرد.
وی با اشاره به مبحث ضروری اما حل نشده "اصلاحات پارامتریك" بیمه ای اظهار داشت: این امر به معنای كاهش دامنه خدمات به افراد تحت پوشش نیست. اما اگر اصلاحاتی صورت گیرد، افراد جدیدالورود با ضوابط و رویه های جدید بكارگیری خواهند شد. انتظار و درخواست اساسی در این زمینه در دو سال آینده دارم.
وی در ادامه به مروری بر سوابق مصطفی سالاری پرداخت و اظهار داشت: نیروی خلاق جوان می تواند به پیشبرد امور تأمین اجتماعی كمك نماید. تأمین اجتماعی امروز نیازمند یك كار متراكم است. سالاری در دانشگاه مدیریت خوانده و صاحب دانش خوبی برای اداره سازمان است. امروز سالگرد شهادت برادر آقای سالاری هم هست.
وزیر رفاه افزود: از آقای زدا خواستیم علاوه بر همراهی ما در وزارتخانه، در مجموعه هیئت مدیره سازمان ایفای نقش كندو ما بعنوان مشاور هم در خدمت ایشان هستیم.
افزایش سالانه مطالبات انباشته تأمین اجتماعی از دولت
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی درباره مطالبات تأمین اجتماعی از دولت هم اظهار داشت: این مطالبات در طول زمان بوجود آمده و سالانه بر میزان این مطالبات افزوده می شود. تكالیفی برای دولت در این زمینه معین شده است و در قانون بودجه هم مورد توجه قرار گرفته كه اگر عملیاتی شود می توانیم بتدریج نسبت به حل مشكلات تأمین
اجتماعی اقدام نماییم.
به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره علت تأخیر در معرفی مدیرعامل تأمین اجتماعی اظهار داشت: تأمین اجتماعی باید از مدیریتی توانمند برخوردار باشد كه مورد اعتماد و وثوق جمع كثیری از اعضای دولت بوده و بتواند امور را پیش ببرد.
وی اضافه كرد: هرچند در دوره سرپرستی آقای زدا هم شاهد تلاش های درخور تحسین و شایسته بودیم.
وزیر رفاه با اشاره به اینكه باید صبر می كردیم تا هیئت امنا نسبت به پیشنهاد فرد مناسب اقدام نماید تا ما صدور حكم انجام دهیم اظهار داشت:
مدیریت سطوح عالی كشور هم درباره تأمین اجتماعی دغدغه و نظر داشتند. پس از طی دوره های مشورتی و بررسی طولانی گزینه های مختلف، در آخرین جلسه هیئت امنا، سالاری بعنوان پیشنهاد قطعی مطرح و تأیید شد. امید است وی با قوت همه اهداف سازمان را با كمك نیروهای خدوم و شركای تأمین اجتماعی پیش ببرد و گام های مؤثری در عرضه خدمات بردارد.
شریعتمداری اضافه كرد: سازمان تأمین اجتماعی فعالیت گسترده دارد و به ۴۲.۶ میلیون نفر خدمات عرضه می دهد. آنها با پرداخت حق بیمه آینده شأن را در تأمین اجتماعی می بینند.
وی با اشاره به اینكه امروز از تیمی قوی در اداره امور برخورداریم اظهار داشت: آقای زدا همچنان در كنار ماست و ما هم با قوت بیشتری در كنار مردم هستیم.
وی درباره مطالبات تأمین اجتماعی از دولت هم اظهار داشت: این مطالبات در طول زمان بوجود آمده و سالانه بر میزان این مطالبات افزوده می شود.
وی افزود: تكالیفی برای دولت در این زمینه معین شده است و در قانون بودجه هم مورد توجه قرار گرفته كه اگر عملیاتی شود می توانیم بتدریج نسبت به حل مشكلات تأمین اجتماعی اقدام نماییم.
شریعتمداری درباره میزان این مطالبات اظهار داشت: در میزان آن مناقشه هست و فصل الخطاب سازمان حسابرسی كل كشور است كه تا سال ۹۴، ۸۰ هزار میلیارد تومان را قطعی برآورد كرده و برای محاسبه ادامه آن هم اقدام می شود.



1398/04/05
01:24:12
5.0 / 5
4944
تگهای خبر: بیمه , خدمات , دام , دما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک