سهم دارو از یارانه های لایحه بودجه 99

سهم دارو از یارانه های لایحه بودجه 99 خرید و فروش حیوان خانگی: لایحه بودجه 99 روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و طبق متن انتشار یافته از این لایحه، 545 میلیارد تومان بعنوان یارانه دارو و خشك برای سال 99 پیشنهاد شده است.


به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایسنا، در حالی یارانه ۵۴۵ میلیارد تومانی برای دارو و شیرخشك در سال آینده پیشنهاد شده كه این رقم پارسال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سالانه بوده است. بنا به اعلام سازمان غذا و دارو، یارانه دارو شیرخشك در سال ۹۹ حدود ۹ درصد افزایش خواهد داشت.
همین طور ارز در نظر گرفته شده برای دارو همچنان ارز ۴۲۰۰ تومانی است. این درحالیست كه صاحبان صنایع دارویی خواهان آزاد شدن ارز دارو بودند.
این در شرایطی است كه بنا بر اعلام وزیر بهداشت، هم اكنون ۹۷ درصد از داروهای مورد نیازمان را در داخل كشور تولید می نماییم و حدود ۳ درصد آن وارداتی است.
همین طور به اذعان وزیر بهداشت، در سال ۱۳۹۷، ۹۷ درصد داروی تولید داخل، ۵۵۰ میلیون دلار و سه درصد داروهای وارداتی نیز بیشتر از ۱.۳ میلیارد دلار ارزبری داشته اند.
بنا بر اعلام دكتر شانه ساز – رئیس سازمان غذا و دارو نیز هم اكنون حدود ۱۳۰۰۰ داروخانه در كشور وجود دارند كه ۱۲۰۰۰ مورد از آنها، داروخانه های خصوصی هستند كه در همه مناطق شامل برخوردار و محروم ارائه خدمت می كنند.




منبع:

1398/09/18
13:49:25
5.0 / 5
4457
تگهای خبر: بهداشت , طب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک