هوای اراك برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم می باشد

هوای اراك برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم می باشد خرید و فروش حیوان خانگی: اراك - ایرنا - كارشناس مسئول اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركزی اظهار داشت: هوای اراك روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه های سنی حساس است.


علیرضا محرابیان در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: میزان ذرات معلق كمتر از 2 و نیم میكرون در ساعت 8 بامداد امروز (پنجشنبه) 36 میكروگرم بر متر مكعب گزارش شده كه فراتر از استانداردهای زیست محیطی است.
وی بیان كرد: شاخص كیفیت هوای اراك در روز گذشته (چهارشنبه) هم به 131 رسید كه مبین هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس بود.
كارشناس مسئول پایش اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركزی ادامه داد: شاخص استاندارد سنجش آلاینده های هوا 35 میكروگرم بر متر مكعب است و سفارش می گردد در شرایط ناسالم هوا، گروه های سنی حساس همچون كودكان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی، بیماران سخت درمان و سالمندان از تردد در فضاهای باز خودداری كنند.
كلانشهر اراك با 520 هزار نفر جمعیت مركز استان مركزی است كه به لحاظ اقلیمی از سه سمت با كوه محصور شده و از یك سمت هم با تالاب كویری میقان همجوار است.
وجود كانون ها و چشمه های غبار نمكی در تالاب كویری میقان اراك یكی از عوامل بالقوه برای آلایندگی این كلانشهر است و با كمترین وزش باد ریزگردها با منشاء محلی قابلیت انتقال در هوای اراك را دارند.
تالاب میقان مهمترین كانون بحرانی فرسایش بادی دارای مطالعات فنی در استان مركزی است كه مساحت این كانون 12 هزار هكتار است و میزان فرسایش بادی آن در هر هكتار 100 تن در سال است.
شرایط اقلیمی اراك به گونه ای است كه این منطقه در خیلی از موارد در فصول سرد سال با پدیده وارونگی دما مواجه می گردد.
كلانشهر اراك از ابتدای امسال تابحال 55 روز با كیفیت ناسالم را در كارنامه خود به ثبت رسانده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده


1396/10/07
20:39:13
5.0 / 5
4732
تگهای خبر: حفاظت , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک