مدیركل اتباع وزارت كشور اعلام كرد نحوه ثبت نام و دریافت کارت آمایش شانزدهم به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با تکیه بر این که اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم از راه فراخوان سرپرست خانوارهایی که مشمول شرکت در طرح می باشند به صورت استانی انجام می شود، در عین حال اظهار داشت: مشکلی در ارائه خدمات بانکی برای اتباع دارای مدارک معتبر وجود ندارد. مهدی محمودی در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند ثبت نام اتباع برای دریافت کارت امایش اظهار داشت: اجرای طرح آمایش شانزدهم از راه فراخوان سرپرست خانوارهایی که مشمول شرکت در طرح می باشند از راه ارسال پیام کوتاه و یا به صورت تلفنی و همینطور اطلاع رسانی توسط مسؤلان ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانها از راه رسانه های جمعی به صورت استانی انجام می شود همینطور دریافت نوبت از راه سامانه یکپارچه اتباع و مهاجرین خارجی (سیام) با رجوع تبعه به دفتر خدمات مربوطه امکان پذیر است. وی ادامه داد: با رجوع فرد تبعه به دفتر خدمات مربوطه، اطلاعات آنان همچون تحصیلات، آدرس محل سکونت، شماره تماس و... بروزرسانی خواهد شد و در نهایت با دریافت هزینه های مربوطه و اسناد و مدارک مربوطه از تبعه، کارت مرحله قبل دریافت و کارت مرحله جدید صادر و تحویل داده خواهد شد. وی درباره روند درخواست تمدید گذرنامه های خانواری اتباع هم اظهار داشت: در اجرای دستور مقام عالی وزارت مبحث تمدید روادید اتباع افغانی گروه گذرنامه خانواری به مدت یکسال و در اجرای مصوبات دبیرخانه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی اقدام شد؛ دارندگان گذرنامه خانواری از تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ تا تاریخ ۲۰ خردادماه سال ۱۴۰۰ با رفتن به دفتر خدمات مربوطه و ارائه گذرنامه، توانستند نسبت به تمدید روادید خود اقدام نمایند. مدیرکل امور اتباع وزارت کشور در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا آمایش برای اتباع فاقد سند هویتی در آخرین مرحله آمایش انجام خواهد شد؟ اظهار داشت: به منظور تکمیل پرونده های هویت سرپرست و کلیه اعضای خانوار، ضروریست اتباع نسبت به ارائه تذکره یا برگ تثبیت هویت یا گذرنامه سفید منقضی شده یا نکاحنامه صادره توسط سفارت افغانستان جهت احراز هویت واقعی خود اقدام نمایند و در غیر این صورت درصورتیکه موفق به دریافت مدارک مذکور نشده اند نسبت به ارائه فرم پیش ثبت نام در سایت سفارت افغانستان اقدام نمایند. محمودی درباره عرضه خدمات بانکی و سیمکارت تلفن همراه به اتباع خارجی در کشور اظهار داشت: مشکلی در ارائه خدمات بانکی برای اتباع دارای مدارک معتبر وجود ندارد. با عنایت به عدم تکمیل مدارک لازم مورد نیاز دستگاههای خدمات رسان همچون بانکها، مشکلاتی در ارائه خدمات به وجود آمده بود که اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با بیان مدارک معتبر برای ارائه خدمات بانکی و دریافت سیمکارت و... به دستگاههای ذیربط همچون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات و دیگر دستگاههای ذیربط جهت ارائه خدمات مربوطه ارسال شد. در صورت داشتن مدارک مذکور و تکمیل مدارک مورد نظر دستگاه ارائه دهنده خدمات؛ اتباع دارنده مدارک معتبر می توانند از خدمات مربوطه استفاده کنند. بعنوان مثال، ارائه مدارک لازم برای دریافت شناسه شهاب برای اتباع خارجی همانند ایرانی ها الزامی است و در صورت دریافت این شناسه آنها می توانند از خدمات بانکی استفاده کنند. منبع: petfind.ir 1400/07/10 10:02:29 5.0 / 5 993 تگهای خبر: ثبت , خدمات , دام , دریا این مطلب را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط برنامه هفتم توسعه و هدف گذاری ۶ میلیارد دلاری در حوزه گردشگری سلامت سفر با حیوانات به اقامتگاه اگزما از کجا می آید و چطور می شود مهارش کرد؟ مادران حامله باید یک ساعته به مراکز زایمان ایمن برسند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۱