پیام استاندار تهران به مناسبت هفته ملی محیط زیست

پیام استاندار تهران به مناسبت هفته ملی محیط زیست خرید و فروش حیوان خانگی: استاندار تهران در پیامی، فرا رسیدن هفته ملی محیط زیست را گرامی داشت.


به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در متن پیام علیرضا فخاری آمده است:
«محیط زیست میراث مشترک بشریت بوده و بستر حیات و زندگی است و طبیعت؛ نمایشگاه جمال، زیبایی و عظمت الهی است، این سرمایه عظیم خدادادی رابطه مستقیمی با فرهنگ، باورها، آداب و ارزش های اخلاقی ملت ها دارد و بدون تردید کوچکترین لطمه محیط زیستی در هر نقطه ای از زمین، مشکلی برای کل جهان و بالطبع بشریت شمرده می شود.
در جهان امروز مسائل، مشکلات و تنگناهای محیط زیستی، دیگر به عنوان یک موضوع محلی و یا حتی ملی به شمار نمی آید و باتوجه به وابستگی متقابل و غیرقابل تفکیک محیط زیست با ابعاد مختلف زندگی بشر، وقوع هر مسئله محیط زیستی در هر نقطه از کره زمین، موضوعی فراگیر برای کل ساکنان آن خواهد بود.
از طرف دیگر محیط زیست از ارکان توسعه پایدار بوده و بدون توجه به محیط زیست، منابع طبیعی گرفتار لطمه می شود و این مساله نتایج ناگواری را بر کره خاکی تحمیل خواهدنمود.
در دین مبین اسلام، آیات، روایات و احادیث نیز بر صیانت از محیط زیست تاکید شده و صیانت از طبیعت جایگاه والایی در فرهنگ دینی و اسلامی ما دارد.
نامگذاری روز جهانی محیط زیست و گرامیداشت این هفته تلنگری است برای همگان تا با بازبینی در آنچه که در اثر نگاه یک سویه انسان در بهره برداری غیر اصولی و بی ضابطه، بر طبیعت و محیط زیست وارد شده است به شکلی تغییر یابد که حقوق نسل های فعلی و آینده در استفاده پایدار از محیط زیست را تضمین کند.
اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ملی محیط زیست به همه فعالان و دلسوزان این حوزه، امید آن دارم که بتوانیم دست در دست هم در سالی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده است، سهم خودرا در ادامه حیات و حفظ محیط زیست در سایه همدلی و تعامل همه اقشار جامعه به انجام برسانیم.»




منبع:

1403/03/18
12:40:23
5.0 / 5
247
تگهای خبر: دام , زندگی , طب , طبیعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک