مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

بودجه مسئولیت اجتماعی شرکت ها در همان منطقه میزبان هزینه شود

بودجه مسئولیت اجتماعی شرکت ها در همان منطقه میزبان هزینه شود به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مدیران همان شرکتی که در هر منطقه جغرافیایی از سرزمینمان حضور و تأثیر دارند، باید با مسئولان و مردم محلی مشورت کنند و تصمیم بگیرند که چگونه مسئولیت اجتماعی را محقق کنند.



به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایسنا مصطفی سالاری در گردهمایی آموزشی مدیران روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) که از طرف مرکز اطلاع رسانی و مسئولیت اجتماعی شستا و با مشارکت مدیران هلدینگ ها و شرکت های شستا برگزار گردید، با تکیه بر اهمیت نقش و جایگاه روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی در هر سازمان مانند ویترین آن مجموعه است. در تامین اجتماعی هم اگر خدمات و تعهدات این سازمان بزرگ به درستی معرفی شود، تصویری که جامعه از این سازمان دارد می تواند از امروز هم بهتر باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به موضوع پیوند بین روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی درباب مسئولیت اجتماعی اشاره کرد: در بحث مسئولیت اجتماعی حال در کشور اختلاف نظر زیادی داریم. برخی معتقدند همه وجوه مربوط به مسئولیت اجتماعی را در صندوقی یا حساب بانکی جمع نماییم و عده ای آنرا باردیگر در سراسر کشور بازتوزیع کنند ولی ما که تخصص مسئولیت اجتماعی هم نداریم، می دانیم که این شیوه در هیچ جای دنیا کاربرد ندارد و با مفاهیم اولیه مسئولیت اجتماعی در دنیا و در ادبیات موضوع اصلاً همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: یک شرکت یا کارخانه که در جایی تأسیس شده، میزبانی دارد که شامل مردم یک شهرستان یا منطقه می شود. این شرکتی که در آن منطقه به مردم و محیط زیست لطمه وارد کرده و ساختار فرهنگی آن جا را به هم زده، برمبنای مسئولیت اجتماعی می خواهد آنرا جبران کند، این کار چه ربطی به سایر مناطق دارد که وجوه مسئولیت اجتماعی را در جایی جمع کنیم؟ کسی که در جای دیگری و در یک جغرافیای دیگر نشسته، نباید مانند بودجه ریزی دولتی درباره ی آن وجوه تصمیم گیری کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: مدیران همان شرکتی که در آن منطقه جغرافیایی حضور و تأثیر دارند، باید بالاتر از اثر منفی مجموعه، اثر مثبت بگذارند. این مسئولیت اجتماعی آن هاست که حداقل قسمتی از آن اثر منفی را جبران کنند. این کار را نباید در پایتخت انجام دهند بلکه فردی که در آن منطقه حضور دارد، مدیرعامل آن شرکت با همکارانش و مردم و مسئولان محلی همان منطقه مشورت کنند و تصمیم بگیرند که چه کنند، اولویت چیست و چگونه مسئولیت اجتماعی را محقق و ایفا کنند؟

وی اضافه کرد: تمایل و تاکید من و همکارانم در ستاد سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل شستا این است که وجوه مسئولیت اجتماعی در همان منطقه میزبان و توسط مدیران همان شرکت هزینه شود البته برای این کار سازوکارهایی تعریف می شود، اما مجری آن سازوکارها خود مدیران منطقه هستند و ما در مصداق نباید دخالت نماییم.

سالاری اشاره کرد: در بحث هزینه کرد وجوه مسئولیت اجتماعی، آقای رییس جمهوری امسال بر مدرسه سازی و بر امر آموزش تاکید دارند که طبیعتاً باید جدی گرفته شود. آقای دکتر میدری - وزیر رفاه- نیز بر بحث آموزش فنی و حرفه ای در کنار آموزش وپرورش که مورد تاکید آقای رییس جمهورب است، تاکید دارند. ما می توانیم کارها را تا چند سال که سیاستهای کلی دولت و وزارتخانه این موارد است، به همین موارد محدود نماییم و آنها را رعایت نماییم، یعنی اصول مسئولیت اجتماعی را هم رعایت و حفظ نماییم. این ها دو مورد از مصادیقی هستند که در آن شرکتها خودشان باید برمبنای سقف منابع شان و نسبت با سود سهام سال قبل شان و هر نسبت دیگری که تعریف می شود، تصمیم گیری کنند.

جلوگیری از مداخله های مخرب با ارائه تصویر درست از مالکان واقعی شستا

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در شرکتی که عمومی غیردولتی است و سهامدار آن میلیونها کارگر و بازنشسته هستند، نباید فضا به سمتی برود که اشخاص به خودشان اجازه دهند افرادی را برای مدیریت معرفی کنند که ممکنست به سود سهام آن لطمه بزنند و پاسخگو هم نباشند. اگر تامین اجتماعی و شستا را درست معرفی نماییم و تصویر درستی بسازیم و ذینفعان این شرکتها را به درستی معرفی نماییم، اینکه اموال آن متعلق به چه کسانی است و چرا باید صحیح مدیریت شود، قسمتی از فشارها بر تامین اجتماعی و شستا کم می شود.

وی اضافه کرد: لازم است دقت نماییم تا کسی در امور شرکتی که سهامدارش بالاتر از ۴۷ میلیون نفر و عمدتا از بخش کارگری است، دخالتی نکند تا به سود سهامش و به این سرمایه صدمه وارد شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: شاید ما تامین اجتماعی و شستا را به درستی به جامعه معرفی نکرده ایم. شاید نیاز است فرهنگ سازی نماییم و معرفی خودرا از زاویه ای دیگر گسترده تر نماییم. متاسفانه تامین اجتماعی حال این وضعیت را ندارد، یعنی در امور شرکت هایی که حتی صددرصد دولتی هستند، کمتر مداخله می شود تا در نهادهای عمومی غیردولتی که حدودا بالاتر از نیمی از ملت ایران در آن شریک، سهیم و ذینفع هستند. این وضعیت برای شستا مشکلات زیادی به وجود آورده است و کار مدیران شستا و سایر شرکت های تابعه را سخت کرده است اما روابط عمومی ها باید در راستای برطرف نمودن این مشکلات گام بردارند تا قسمتی از این مسائل و مشکلات حل شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سالاری در آخر اظهار داشت: در تبیین مسئولیت اجتماعی، روابط عمومی ها حتما می توانند هم در تدوین ضوابط و دستورالعمل و هم در اجرا نقش جدی داشته باشند تا بعد از اجرا، رضایت بخشی و رضایت مندی در محل و در جامعه میزبان ایجاد شود که امیدوار هستم بتوانیم این کار را با کمک روابط عمومی ها به خوبی انجام دهیم و در نهایت مدیران و همکاران روابط عمومی در کار مهم ترسیم تصویر مطلوب از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شرکت های زیرمجموعه آن همین طور در بهبود روابط سازمان تامین اجتماعی با جامعه و ذینفعان موفق باشند.




منبع:

1403/11/06
09:45:59
5.0 / 5
236
تگهای خبر: آموزش , ثبت , خدمات , دما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک