طرح سازگاری زیست بوم در جنگل های زاگرس اجرا می گردد

طرح سازگاری زیست بوم در جنگل های زاگرس اجرا می گردد خرید و فروش حیوان خانگی: شهركرد- معاون مدیر كل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: طرح سازگاری زیست بوم (اكوسیستمی) برای مقابله با تهدید تغییرات اقلیمی امسال در جنگل های زاگرس اجرا می گردد.


امیر مسعود جلالی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: جنگل های زاگرس با عنایت به تغییرات و نوسانات اقلیمی همواره در معرض تهدید است كه بعضی از این تهدیدات ناشی از تغییرات اقلیمی و عامل انسانی است.
به گفته وی، این تهدیدات سبب می گردد كه به صورت منسجم تر و با بهره گیری از فناوری های روز، نسبت به حراست از جنگل های زاگرس اقدام گردد.
جلالی اظهارداشت: تغییرات اقلیمی سبب بروز بعضی از آفات در جنگل ها می شود، اما این آفت ها به صورت علمی و عملی كنترل می شود، بنابراین طرح های سازگاری اكوسیستمی جنگل با تغییرات اقلیمی هم در دستور كار این سازمان قرار دارد.
معاون مدیركل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اضافه كرد: باید با یك كار علمی به سمت سازگاری اكوسیستمی جنگل ها در برابر تغییرات اقلیمی حركت كرد و همه بخش های درگیر با جنگل آن را اجرایی كنند.
به گفته وی، تهدیدات را با مقاوم سازی و سازگاری اكوسیستم در جنگل های زاگرس می توان كاهش داد.
جلالی افزود: ایران از تجربیات كشورهای مختلف جهان در اجرای طرح های سازگاری اكوسیستمی جنگل در برابر تهدیدات استفاده خواهد نمود.
وی در پاسخ به اینكه آیا فائو (FAO) توان ورود به مساله سازگاری اكوسیستمی را دارد، اظهار داشت: یكی از مسائلی كه سازمان خواروبار و كشاورزی ملل متحد دنبال می كند همین مساله است كه اخیرا هم كارشناسان این سازمان دیداری از جنگل های زاگرس داشته اند.
جلالی اضافه كرد: طرح سازگاری اكوسیستمی جنگل ها در برابر تهدیدات برای اجرای برنامه های مشترك با فائو در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: به هیچ وجه از سموم برای دفع آفات در جنگل ها استفاده نمی گردد و این آخرین شیوه است هرچند هیچگاه به این سمت حركت نخواهد شد، اما از روش اكوبیولوژیكی و میكروبیولوژی در این زمینه استفاده می گردد.
جلالی اظهار نمود: در سه تا چهار سال آینده شركت های دانش بنیان، دستاوردهای مبارزه بیولوژیكی خویش را عرضه می كنند.
به گفته وی، مرحله آزمایش بهره گیری از پهباد در كنترل آفت های جنگل های زاگرس هم اجرایی شده است كه استفاده از این فناوری هزینه های مبارزه با تهدیدات را می كاهد.
به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایرنا، 241 هزار هكتار از جنگل های بلوط زاگرس طی سال جاری به آفت جوانه خوار مبتلا شد كه برای مقابله با این آفت از طرح های اكوبیولوژیكی و میكروبیولوژی استفاده می گردد.
سطح جنگلی زاگرس حدود 6 میلیون هكتار است كه عمده پوشش جنگلی این منطقه بلوط ایرانی است.
2097/6021


1397/02/30
14:59:59
5.0 / 5
4776
تگهای خبر: آب , اقلیم , جنگل , حفاظت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک