موافقت رئیس سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای عمان

موافقت رئیس سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای عمان خرید و فروش حیوان خانگی: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: دولت باید آب مورد نیاز برای شرب و بخش صنعت را تامین كند بدین سبب با انتقال آب دریای عمان سپس شیرین كردن موافق هستیم.



به گزارش خرید و فروش حیوان خانگی به نقل از ایسنا عیسی كلانتری صبح امروز در كارگروه كاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار در سالن جلسات استانداری قم اظهاركرد: طبق كارشناسی های صورت گرفته، اگر بخواهیم آب را از دریای عمان به مشهد منتقل نماییم، هر متر مكعب ۵ یورو هزینه دارد. دولت باید آب مورد نیاز برای شرب و بخش صنعت را تامین كند بدین سبب موافقیم كه آب دریا را سپس شیرین كردن، انتقال دهیم البته باید توجیه اقتصادی آنرا باز بررسی نماییم.

وی اشاره كرد: نباید آب را برای كشاورزی منتقل نماییم برای اینكه به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد همین طور ۹۰درصد منابع آبی كشور در بخش كشاورزی استفاده می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهاركرد: مشكلات موجود محیط زیست كشور به سبب استفاده نكردن از روش های علمی و كارشناسی است. طبق استانداردهای جهانی، هر كشور تنها می تواند ۴۰درصد از منابع آب های زیرزمینی خودرا استفاده نماید ولی این مساله در ایران رعایت نمی گردد و به شدت نگران كننده است.

كلانتری در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته استان قم می تواند بعنوان نخستین استان، پایلوت طرح استان پاك در آن اجرایی بشود.

وی اضافه كرد: سوژه اتلاف انرژی در كشور یكی از معضلات بزرگ و بسیار نگران كننده است. رتبه كشور درباب اتلاف انرژی، رتبه دوم است كه این نشاندهنده اتلاف بالای انرژی در كشور است و باید این مساله اصلاح گردد و برای آن برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه اظهاركرد: برای بهبود وضعیت زیست محیطی استان قم باید یك طرح جامع برای محیط زیست قم تدوین تا تمامی موارد در آن لحاظ شود. باید یك سیاست كلی و منسجم برای استان قم تهیه شود تا در یك طرح شش ساله استان قم بعنوان یك استان پاك معرفی شود.

وی افزود: ۴۰سال از انقلاب اسلامی گذشته است ولی استان قم پیشرفت چندانی نداشته است و همچنان در همان وضعیت قدیم به سر می برد بدین سبب باید یك برنامه ویژه و منسجم برای قم آماده شود تا ۱۰سال دیگر، پیشرفت های قم قابل ملاحظه باشد و وضعیت محیط زیست این استان باز بهبود پیدا كند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: باید ستادی به ریاست استاندار قم در استان تشكیل گردد و طرح ها و برنامه ریزی های لازم برای تبدیل استان قم به استان پاك صورت گیرد و سازمان محیط زیست باز حمایت های لازم را در این راستا انجام می دهد.

كلانتری اشاره كرد: استان قم قابلیت های بسیاری دارد و باید توجه ویژه ای به این استان شود ولی متاسفانه تابحال نگاه درستی به استان قم وجود نداشته در نتیجه موجب ایجاد مشكلات كنونی در این استان شده است.

وی اشاره كرد: با یك نگاه كلان متوجه می شویم كه مشكلات محیط زیست كشور به سبب توسعه ناپایدار بوده و مشكل امروز دریاچه نمك قم نمونه ای از تصمیمات غیركارشناسی شده است. برای احیای دریاچه نمك قم امكان مهندسی معكوس وجود ندارد و نمی توان میزان آب از دست رفته را باردیگر به این دریاچه برگرداند.




1397/12/16
13:16:02
5.0 / 5
4387
تگهای خبر: آب , آلودگی , انرژی , حفاظت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خرید و فروش حیوان خانگی خرید و فروش حیوان خانگی
petfind.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش حیوان خانگی محفوظ است

خرید و فروش حیوان خانگی

انواع حیوانات خانگی و لوازم و خوراک